بلاگ

کیسه باد شاسی و برندهای معروف تولیدکننده کیسه باد

کیسه باد شاسی - کیسه باد شاسی و برندهای معروف تولیدکننده کیسه باد

کیسه باد شاسی که با نام های فنر بادی، کیسه باد، بالن یا مشک باد نیز شناخته می شود، قطعه ای است که در واقع مسئولیت اصلی را در سیستم تعلیق هر وسیله نقلیه سنگینی بر عهده دارد.

کیسه باد، جایگزین فنرهای تخت و یا فنرهای شمش قدیمی است. انواع کشنده های نسل جدید و شامل انواع مرسدس بنز انواع کامیون های ولوو، رنو، مان و داف و انواع اتوبوس های نسل جدید مجهز به کیسه باد هستند. همچنین محورهای نسل جدید تریلی که ساخته و طراحی کارخانه های BPW  و SAF و نیز شرکت ایرانی مورال هستند، امروزه مجهز به کیسه باد هستند.

شماره های فنی بین المللی کیسه باد شاسی برای کشنده ها به ترتیب: کشنده مرسدس بنز 4183 و 4390 ، کشنده اسکانیا 608 و 913، کشنده ولوو 416، 803، 4560، 4570 و کیسه باد های شاسی محورهای تریلی برای محور BPW کیسه باد 941، 940، 880، برای محور زیر بنزی 4157، برای محورSAF، 4022، 4023 و 813 بکار می رود.

شرایط گارانتی کیسه باد شاسی طبق دستورالعمل کارخانه تولید کننده شامل دوپوست شدن لاستیک و در رفتن از زیر پرس می باشد.

در ایران تولیدکننده های متنوعی در سال های گذشته شکل گرفته اند که یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان کیسه باد در شهر سمنان با برند ایرپاور درحال فعالیت است.

کارخانه دیگری که بعد از ایرپاور تاسیس شده کارخانه کیسه باد مشهد با برند ایروپارد هست و بعد از آن کارخانه کیسه باد زنجان با برند سامکو و در نهایت کارخانه کیسه باد تهران با برند رایا درحال فعالیت هستند.

همه کیسه باد های کارخانه ها قیمت ها و کیفیت کاملاَ متفاوتی دارند و بسته به کیفیت شان قیمت بالاتر یا پایین تری دارند، در بازار ایران برند های بسیار متنوعی از کیسه بادهای ایرانی موجودند که ساخته و یا تولید همین 4 خانه هستند؛ ولی متاسفانه گاهی توسط برخی از فروشندها به اسم ساخت ترک یا چین فروخته می شوند، نه به اسم ایرانی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *